Логопедичний сайт Логопедична школа Альони Король

Граматика

Однина та множина у мовленні дитини: логопедичні ігри

Пропонуємо Вашій увазі логопедичні ігри для обстеження правильності вживання однини та множини у мовленні дитини, а також для подальших занять з формування та розвитку граматичної компетентності.

Про терміни та особливості формування граматично правильного мовлення у дітей читайте тут.

Рекомендуємо використовувати іграшки, або спеціально підібрані малюнки.

Завдання в іграх подаються за принципом «від простого до складного».

Логопедична гра  «Один - багато»

logopedichni igri mnogini

Мета логопедичної гри: навчити дітей вживати у мовленні іменники у називному відмінку однини і множини.

Орієнтовні завдання:

  1. Назвати іменники в однині з опорою на зображення. Назви, хто це (зображений на малюнку\стоїть на столі)? (Бегемот, крокодил).
  2. Хто сидить, стоїть, біжить, лежить? (Бегемот лежить, крокодил стоїть).
  3. Назви усіх їх одним словом. (Тварини).
  4. Назви один предмет на малюнку. (Бегемот, крокодил).
  5. Назви багато однакових предметів. (Бегемоти, крокодили).
  6. Скласти речення з іменниками в однині і множині за поданими словами. Склади речення про бегемота. (Блакитний бегемот вийшов на прогулянку).
  7. Я буду називати один предмет, а ти – багато. Бегемот – … (бегемоти); крокодил – … (крокодили).
  8. Склади речення про один предмет на столі. (Бегемот читає книжку).
  9. Склади речення про багато предметів. (Усі крокодили зеленого кольору).

Логопедична гра  «Що робить? Що роблять?»

logopedichni igri logoclub

Мета логопедичної гри: навчити дітей узгоджувати дієслова з іменниками в однині та множині у мовленні.

Орієнтовні завдання:

  1. Назвати предмети та їхні дії. Назви, хто це (зображений на малюнку\стоїть на столі)? Хто сидить, стоїть, біжить, лежить? (Мишеня лікує. Лев спить).
  2. Скласти речення. Склади речення про тих, хто стоїть, біжить, сидить, спить тощо. (Лев грає на гітарі).
  3. Назвати предмети та їхні дії за поданими словами. Розглянь предмети. Я буду називати дію одного предмета. А як сказати про цю дію, якщо буде багато предметів? Лев спить. – Леви … (сплять). Мишеня лікує. – Мишенята … (лікують).

Логопедична гра  «Один, два, п’ять»

logopedichni igri uzgodgennya

Мета логопедичної гри: навчити дітей узгоджувати числівники з іменниками у мовленні.

Орієнтовні завдання:

  1. Назвати і порахувати предмети. Назви, що намальовано (стоїть на столі). Порахуй бегемотиків. (Один бегемот, два бегемоти, три бегемоти, чотири бегемоти, п’ять бегемотів).
  2. Назвати кількість предметів з опорою на зображення. Скільки бегемотів? (Два бегемоти).
  3. Скласти речення зі словами-іменниками та словами числівниками. Розглянь бегемотиків. Скільки їх? Що вони роблять? Склади речення про бегемотів. (П’ять бегемотів вийшли на прогулянку).

За таким прикладом можна придумати і провести безліч різноманітних і корисних занять з формування та розвитку граматичної компетентності дошкільнят.

Теги: Логопедичні ігри та вправи, Граматика

Читайте також:

Знайти логопеда

Знайти

Публікація на сайті

Бажаєте додати матеріал на сайт?

Публікація

Розсилка

Бажаєте бути в курсі всіх новин?

Написати нам