Логопедичний сайт Логопедична школа Альони Король

Розвиток мовлення

Розвиваємо мовлення та творчу уяву у дітей

Творчість – це здатність дитини висловлювати свої думки, почуття, настрій, фантазії за допомогою художнього слова, музики, рухів, мімічних і пантомімічних етюдів, сюжетно-рольової гри, гри-драматизації тощо.

Виховуючи творчу дитину, не обійтися без розвитку у неї творчої уяви. Нижче наведені приклади ігор, які зможуть стати гарними помічниками для батьків на шляху виховання розвиненої, ініціативної, творчої дитини з високим рівнем пізнавальних можливостей.

Вправа «Поїзд з вагончиків-слів»

Дорослий пропонує дитині скласти довгий поїзд з вагончиків-слів, де кожне слово повинне «тягнути» за собою наступне. Для початку потрібно придумати будь-яке слово, яке і буде відправною точкою, початком в асоціативному ряду.

Приклад:

Дорослий: Зима ... яка?

Дитина: Снігова, холодна.

Дорослий: А що буває холодним?

Дитина: Морозиво, лід, сніг.

Дорослий: А сніг який? (Відштовхується від останнього слова.)

Дитина: Білий, пухнастий.

Дорослий: А що ще буває пухнастим? (І так далі поки дитині не набридне або ж вона втомиться.)

Вправа «Творча помилка»

У кожної дитини є слова, які вона раніше вимовляла неправильно. Часто діти їх пам'ятають і знають, так як батьки нагадують, як вони розчулювалися цими помилками. Можна запропонувати дитині згадати своє «неправильне» мовлення і поміркувати над значенням таких слів.

Приклад:

Каклетка – котлета, яка підстрибує; лісапет – велосипед, який їздить в лісі. Можна також навмисне змінити один звук в слові, отримавши в результаті дивовижний предмет або тварина.

Вправа «Казковий вінегрет»

Перші ознаки такого «салату» можна помітити в дитячих малюнках, де прекрасно уживаються герої з різних казок і мультфільмів. Нехай діти об'єднають знайомих персонажів і складуть нову казку – свою.

Вправа «Казка навпаки»

Згадавши з дитиною знайому казку, їй пропонується змінити характери героїв: позитивний характер на негативний і навпаки. Діти обмірковують і розповідають, як зміняться характери героїв, їхні вчинки, яким стане сюжет казки.

Вправа «А що було потім?»

Часто діти хочуть почути продовження казки і неохоче розлучаються з улюбленими героями. А навіщо ж з ними розлучатися? Можна наприкінці казки запропонувати дитині поміркувати: «А що було потім?»

Приклад:

Дитина потрапляє в казку і ... (дарує Попелюшці нові кришталеві черевички, допомагає Червоній Шапочці перехитрити вовка і т. д.)

Діти, граючи в подібні ігри, отримують задоволення не тільки від результату творчої діяльності, а головне – від самого процесу. Дитина вчиться використовувати набуті навички в іграх, повсякденному житті, проявляє ініціативу, зацікавленість, зростає неповторною, оригінальною, творчою особистістю.

Теги: Розвиток мовлення, Поради логопеда

Знайти логопеда

Знайти

Публікація на сайті

Бажаєте додати матеріал на сайт?

Публікація

Розсилка

Бажаєте бути в курсі всіх новин?

Написати нам