Логопедичний сайт Логопедична школа Альони Король

Зв'язне мовлення

Діти більше люблять розказані історії, ніж прочитані

Діти часто звертаються до батьків з проханням розповісти їм казку або цікаву історію. Насправді, діти набагато більше люблять слухати розказані історії, ніж прочитані. Адже таке спілкування відбувається в невимушеній обстановці, оповідач і дитина почувають себе вільніше. А головне, вирішується завдання - подарувати радість дитині й таким способом розвивати мислення, почуття і мовлення дитини. Це водночас і найбільш правильний шлях до встановлення більш близьких відносин, розуміння між батьками і дітьми.

Існують два види розповідей – пізнавальна і розповідь-зразок

Пізнавальну розповідь слід використовувати з метою розширення дитячих уявлень про навколишній світ. Це – розповідь казок, переказування змісту художніх творів, мультфільмів, кінофільмів, подій з життя, як реальних, так і вигаданих.

Розповідь-зразок – це короткий опис будь-якого предмета, явища чи події, доступний для наслідування дітьми як за змістом, так і за формою, та використовується для формування, розвитку та удосконалення зв'язного мовлення. Сама ж розповідь-зразок повинна бути доступною і зрозумілою дитині.

Свою вимову дорослому необхідно ретельно контролювати, щоб вона відповідала основним орфоепічним нормам, була літературно правильною. Вона не повинна бути «сухою», книжковою, але й не слід підлаштовувати її під дитяче мовлення. Не потрібно вживати громіздких складносурядних і складнопідрядних речень, вони значно ускладнюють сприйняття змісту на слух і, відповідно, розуміння.

Розповідь повинна мати чітку композицію:

  • зав'язку (початок);
  • послідовне розгортання подій (середину);
  • розв'язку (кінець).

Не слід зловживати артистичністю, використовувати зайві жести, міміку. Розповідати слід спокійно, невимушено.

Батьки можуть використовувати різні види оповідань як зразок для наслідування під час таких занять з дітьми: опис предметів; розповідь по картинці; розвиваючі ігри; складання дітьми оповідань з особистого досвіду; продовження розповідей батьків; складання сюжетних розповідей про іграшки, із запропонованих слів тощо.

Зразок розповіді, яку потрібно закінчити дитині: «Аліса з мамою відпочивали у бабусі в селі. Одного разу Аліса пішла з друзями на річку. Раптом мама почула крик дівчинки ... »

Теги: Розвиток мовлення, Зв'язне мовлення

Знайти логопеда

Знайти

Публікація на сайті

Бажаєте додати матеріал на сайт?

Публікація

Розсилка

Бажаєте бути в курсі всіх новин?

Написати нам