PBL: успіх у 2050 році або чого навчати дітей

Хоча ми й гадки не маємо, якими будуть світ та ринок праці у 2050 році, за даними наукових досліджень через десять років зникнуть кілька десятків професій, а ще кільканадцять з’являться нових. Саме тому науковці зі всього світу почали говорити про необхідність розвитку у дітей навичок, які будуть потрібні людям у майбутньому. Мова йде про soft skills - м’які навички.
- Можна навчити дитину говорити, але страх публічного виступу не дозволить їй себе проявити.
- Можна навчити дитину рахувати, але відсутність критичного мислення та навички планування не дозволить в майбутньому ефективно використовувати ці знання.
- Можна навчити дитину малювати, але відсутність креативності та лідерських якостей перешкоджатиме реалізуватись на всі 100%.
Та якщо ще з дитинства розвивати soft skills - м’які навички - дитина у будь-якому віці буде максимально ефективною. В садочку, в школі, в професійному та особистому житті!
Проблемно-орієнтоване навчання - Problem-Based Learning (PBL) - це сучасна методика для розвитку soft skills - м’яких навичок 21 століття. Ефективним інструментом у цій PBL-методиці є mind map - картка думок.
Вперше PBL-методика для дітей дошкільного віку була розроблена у Фолькуніверситеті в Швеції в рамках проекту "Early Learn to Learn Environment" (2014-1-TR01-KA201-013169), які фінансуються Європейською комісією в рамках програми Erasmus +. Згодом була успішно апробована в європейських країнах. Наразі методика Problem-Based Learning впроваджується в Україні в закладах ЛогоКлуб.
Дитячий центр ЛогоКлуб - це:
- ПЕРШИЙ сертифікований дитячий центр PBL в Україні
- ЄДИНИЙ тренінговий центр по методиці PBL для педагогів
- ОФІЦІЙНИЙ представник Фолькуніверситету (Швеція) по впровадженню методики PBL в Україні. Читайте також про ЛогоКлуб на сайті Фолькуніверситету
Знання, вміння та М'ЯКІ НАВИЧКИ - SOFT SKILLS, які дитина отримує в шведській системі PBL-освіти:
- критичне мислення
- командна робота
- комунікація
- креативність
- лідерство
- планування
- цілепокладання
- медійна грамотність
- кроскультурна грамотність
- та багато інших
На PBL-заняттях, розв'язуючи реальні проблеми, у дітей формується цілісна картина світу. Знання дітей про предмети, їх властивості тощо ніколи не відірвані від практики. PBL-педагоги не є єдиним джерелом знань, вони не пропонують готових рішень, а постійно ставлять запитання, створюють освітні ситуації, спонукаючи дітей до пошуку, направляючи їх. PBL-педагог є ментором, тьютором, керівником навчального дослідження.
На PBL-заняттях діти проходять шлях від запитаннь, вирішення реальних проблем, власний досвід до ... знань! А не навпаки! А навички рахунку, читання та письма діти опанують "поміж справ"! Рахуючи яблучка у магазині і дискутуючи, чи вистачить їх на всіх, та що робити, якщо дітей багато, а яблуко одне. Складаючи букви у склади, щоб прочитати, кому надіслав подарунок до свят чарівний Санта. Пишучи своє ім'я у самостійно виготовленому закордонному паспорті, щоб відправитись в подорож на власноручно сконструйованому літаку.
Хочете, щоб ваша дитина зростала впевненою, комунікабельною, креативною, а головне - по справжньому полюбила навчатися?
Запрошуємо на PBL-заняттях у Дитячий центр ЛогоКлуб.
Також пропонуємо тренінги по методиці Problem-Based Learning для педагогів з офіційною сертифікацією від Фолькуніверситету (Швеція).
Більше про впровадження методики PBL в Україні можна переглядути за хештегом #logoclub_pbl